Treści SEO to wartościowe treści na stronie internetowej, które mają za zadanie zachęcić odbiorców do podjęcia działań, poprzez maksymalne zainteresowanie danym produktem lub usługami, jakie oferuje konkretna firma. Dzięki nim użytkownik ma podstawy, by dokonać wyboru i skorzystać z oferty firmy.
Warto jednak pamiętać, że treści SEO odgrywają również niezwykle istotną rolę dla wyszukiwarek internetowych. Poprzez odpowiednio dobrane i zastosowane w danym tekście słowa kluczowe, pozytywnie wpływają na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania.
Rodzaje słów kluczowych SEO
W celu skutecznego pozycjonowania strony w wynikach wyszukiwania, warto zastosować odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Wyróżniamy kilka grup:
- Ogólne słowa kluczowe – to pojedyncze słowa kluczowe, które odnoszą się do konkretnej rzeczy, jaką wyszukuje internauta, bez szczegółowych informacji, np. „sukienka”, „opakowania”.
- Long tail – to frazy składające się z większej ilości słów, odnoszące się do konkretnej rzeczy, ale posiadające szczegółowe wytyczne, np. „czerwona damska sukienka”, „czerwona sukienka Dolce&Gabbana”.
- Brandowe frazy kluczowe – to słowa kluczowe odnoszące się do danej marki. Internauci poszukują produktów wpisując ich markę, co pozwala na wyświetlenie wszystkich dostępnych sklepów, aukcji, miejsc, reklam związanych ze słowem kluczowym danej marki, np. „Reebok”. W przypadku nazw nieunikalnych warto rozważyć połączenie dodatkowych słów kluczowych odnoszących się do danego miasta, np. „kosmetyczka Kraków”.
- Frazy kluczowe w formie pytań i opinii – to pytania kierowane do wyszukiwarek przez użytkowników, którzy poszukują odpowiedzi na swoje pytania. W celu zaczerpnięcia istotnych informacji, warto stosować sformułowania takie jak „gdzie kupić komputer”, „jaki serwis komputerowy polecany w Gdyni”.
- Personalne słowa kluczowe (imię i nazwisko) – to sformułowania najczęściej poszukiwane przez osoby oczekujące konkretnych informacji na temat danej osoby. Pozycjonowanie firmowej strony na imię i nazwisko, szczególnie sprawdzi się w przypadku lekarzy, stomatologów prowadzących prywatne gabinety, notariuszy, radców prawnych, adwokatów, geodetów, dziennikarzy lub artystów.
Czy warto stosować SEO?
SEO jest jedną z kluczowych strategii marketingowych dla firm, które chcą zwiększyć widoczność swojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania i przyciągnąć większą liczbę potencjalnych klientów. Dzięki optymalizacji pod kątem SEO strona staje się bardziej czytelna dla wyszukiwarek, co z kolei przekłada się na lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania, a tym samym na większy ruch na stronie.
Korzyści stosowania SEO
- Poprawisz widoczność strony w wyszukiwarkach
- Zwiększysz ruch na stronie
- Zwiększysz zainteresowanie Twoimi produktami lub usługami
- Zwiększysz liczbę zapytań od potencjalnych klientów
- Poprawa sprzedaży – zwiększysz rozpoznawalność Twojej marki
- Zwiększysz prestiż firmy w danej branży
- Zbudujesz przewagę nad konkurencją
- Zaprezentujesz się jako ekspert w swojej dziedzinie
Warto pamiętać, że SEO to dłuższy proces, wymagający ciągłej pracy i aktualizacji, ale w dłuższej perspektywie może przynieść wiele korzyści dla biznesu, jakie przedstawiłam wyżej.